Totalt antal besökare:

Linas matkasse

Har ni idetorka när det gäller vardagsmat? eller ingen tid o lust att handla? Då måste ni bara testa
Linas matkasse. Nu har vi kört det hela veckan och jag är super nöjd.

Matkassen kom förra söndag med recept för 5 middagar. För mig som är dålig på att äta grönsaker och frukter har detta varit jätte bra och dessutom provat på olika rätter/tillagningar som jag aldrig hade tänk på förr.

Tyvärr så tog jag inte bild på alla fem men här är två av dem och gott var det :-)

Rosmarinkyckling med paprika- och fetaoströra samt bulgur


Fetaostfyllda lammfärsjärpar med klyftpotatis och grönsaksragu


De andra rätterna var:

Inkot lax med romsås,timjanmorötter och potatis

Linsoppa och broccolisallad med päron och valnötter

Kryddiga korvar med bulgur och fruktig sallad


Prova på erbjudandet är på 499:- sen kostar det 749:-,detta är för ca 4 per(hos oss blir det en matlåda också).

Jag längtar till nästa kasse,Jag som inte är så förtjust i matlagning men nu är jag det :-)
En annan sak som jag gillar med detta är att inge går till spillo,alltså på vissa rätter så använder man tex bara halva portionen men då används det till en annan rätt på ett annat sätt.

Det var mitt tips,nu ska frukost fixas för sen ska jag jobba.


Ha en trevlig söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh