Totalt antal besökare:

Gott & Blandat

God morgon!!
Igår var vi på 70-års fest så barnen sov hos mormor,första gången för Zeline och det hade gått jätte bra. Det är nog bara jag som var orolig. Trodde jag skulle få bättre sömn men vart ungefär lika. Eftersom jag ammar så var mina bröst knöliga o hårda när vi kom hem från festen vid 01 tiden,så jag satt och klämde ut allt som en kossa hahaha(glömde pumpen hos mamma). Sen var det dgs igen vid 5 tiden när jag vaknade i soffan o skulle till sängen.Kunde inte gå lägga mig det känndes som de skulle sprängas. Sen vaknade jag vid 10 tiden och samma process igen. Trodde inte jag hade så mycket mjölk :-O
Nu lite om helgen:
FREDAG

Vart en softar dag hemma med barnen,sen var vi ju i nacka forum och handlade lite. Zeline fick smaka för första gången på morotspure(hon blir 4 mån snart) men vi tjuvstartade lite. Hon var så söt med grimaser men hon verkade gilla det.


LÖRDAG

Började morgonen med att ta min 1 timmes promenad med Zeline,Eftersom vi skulle på 70 års fest så tänkte jag gå förbi Forum lite snabbt och se om jag hittade något att ha på mig. Hur som helst.....kommer in i forum svettig och flåsande(aldrig visat mig så där bland massa folk),in på H&M och hittade träningskläder(JA!!! jag vet....det var inte det jag skulle dit för)alla fall köpte det men inget till kvällen,gick vidare till olika butiker bl.Gina tricot inget där heller....eller jo!ett par jeans sen mer butiker tills jag hamnade på ZARA!!! där hittade jag DEN lilla svarta (räddaren i nöden) sen gick jag till Twilfit för att köpa strumpbyxor. Zeline låg i vagnen och sov så jag tänkte att jag skulle in på CHANGE och kolla lite bh:ar(inget jag tänkte köpa just då men...) kom på att jag behöver faktiskt en svart bh till klänningen. Gick in men ville inte prova nåt när jag kände mig svettig,men sen kände jag att jag måste prova hinner ju inte sen. In i proven,fram med natusan tvättlappar och gjorde mig lite ren. Butiksbiträdet var jätte hjälpsam och gullig. Alla fall så hittade jag några som passade och skulle betala då jag kände att brösten var sten hårda och dax att tömmas....Zeline hade då vaknat och jag frågade tjejen om det var ok att jag ammade i proven. När jag tar upp Zeline så är hon alldeles blöt stackarn så bort med kläderna och ny blöja. Hon fick gå hem i kofta o jacka inlindad med filtar.
Betalade bharna och trosorna och gick raka vägen hem. NEJ förresten,köpte snus och en latte till P på vägen. Jag kom alltså hem med mer än en svettig kropp efter promenaden.


Just det...någonstans där emellan var jag på systemet och köpte Whisky till födelsedagsbarnet.

Kom hem badade Zeline sen dushade jag och fixade håret i lugn takt tills P säger att han tog fel på tiden då festen började!!! Han sa kl.19 till mig och det var kl.18 så nu vart det stressigt med allt. Fixade barnen och iväg till mamma för att sen åka vidare till stan där festen var på Harö krog/Nordens ljus (Museikajen vid Nationalmuseum).

Väl på plats var det väldigt trevligt och god mat. Vi var nog de yngsta där, fann många kloka människor att prata med.
Alltid lika intressant att prata med äldre som varit med om en hel del och har livs erfarenhet. De fanns live musik också: Janne Stolpes Hot Four dixielandmusik
Det vart inte mycket bilder då jag inte ville vara ohövlig och ta upp kameran när man sitter i en diskussion.




Nu ska jag pumpa ut lite mjölk och göra mig ordning,saknar mina barn.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh